woensdag 24 september 2008

Alhoewel

- Wijn uit de kelder van Lando Casprini gedronken: check
- Gegrilde aubergines, cantuccini en Vin Santo genuttigd: check
- Naar Sting en zijn luit geluisterd : check
- Weggedroomd bij fonkelende lichtjes op heuvels: check
- Worstelen: euh
- Roman: bedoelen we die 93.414 aanslagen die ergens op de harde schijf staan te verpieteren?
- La casa degli artisti: de prijs al gevraagd, echt waar.

Zo, denkt Louise, dat is toch al een en ander dat de goede richting uit gaat. Nu nog de zaken op de juiste wijze met elkaar verbinden. Ergens ziet ze een schakel over het hoofd, maar welke, wat is toch die ontbrekende link tussen het leven en de dromen?

(Louise is ervan overtuigd dat ze een blinde vlek heeft. En als die helder wordt, wordt alles mogelijk. Alles.)

2 opmerkingen:

Lope de Aguirre zei

Sting en zijn luit... Ik zal beleefd blijven, want ik ben geen fan van Sting: het origineel stuk van Dowland is érg mooi. Als u het nog niet kent, raad ik het u ten sterkste aan. En anders heb ik niks gezegd.

Isabelle zei

@ Lope, de originele versie van Dowland zullen we wel nooit te horen krijgen, want de man is al eventjes dood, niet? Maar ik heb bijvoorbeeld ook wel een hele mooie versie van 'In darkness let me dwell' door Andreas Scholl op de cd-speler liggen. Dat zal meer in uw smaak vallen, niet? En de luit op Stings Dowland-cd wordt voornamelijk (en voortreffelijk) bespeeld door Edin Karamazov. Ik ben een muzikale veelvraat en niet vies van een heiligschennisje hier en daar (ik heb persoonlijke vrienden die niet eens naar de versie van Sting willen luisteren). Maar goed, ik vond dat 'Sting en zijn basgitaar' op bezoek in een Toscaanse villa wat gek klonk, een luit past beter in zo'n landschap.
Overigens zijn tips over mooie muziekstukken, al dan niet origineel, altijd welkom.