maandag 15 september 2008

De letter i is zonet gaan lopen

Het is twee millimeter lang. Donkergrijs. Het lijkt te bestaan uit twee zuignapjes en daartussen een lijfje. Ik dacht dat het een scheef geprinte letter was, maar toen bewoog het. Het hield zijn kopje omhoog, tenminste, het richtte zich op en leek rond te kijken. Toen plooide het zich dubbel, als een omgekeerde u, het zette twee stappen en werd weer een i. Ik wilde het graag houden, als een vriendje. Maar ik was bang dat ik het per ongeluk dood zou vegen. Het is zo klein dat het gewoon over de snee van een vel papier kruipt. Ik heb het buiten op een blad van het terrasonkruid gezet. Ik hoop dat de letter i van terrasonkruid houdt.

(ps. Hoe klein komen rupsjes? En van welke vlinder zijn ze dan? Iemand verstand van wandelende i’s?)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi omschreven.

Anoniem zei

volgens mij heb je die letter i vooral in je berichtje gebruikt

tel maar na
47 keer

Isabelle zei

@wow Evert, ik tel maar en ik tel maar, maar ik kom er niet. Dat schijnt heel normaal te zijn overigens. Een soort blindheid voor vanzelfsprekende woorden. Vast een hoop 'ikken' die ik over het hoofd heb gezien ;)

Leuk kennis maken overigens. Mooi volk op jullie treinen.